daltonschool Hillmare (Hillegom)

Oranjelaan 1
2181SB Hillegom

Op de daltonschool Hillmare (Stichting OBODB) krijgen kinderen die snel leren en boven de jaargebonden leerstof uit groeien verrijkingsstof
aangeboden. Hierbij wordt o.a. gebruik gemaakt van de “Pittige Plus Torens (PPT)”. Dit is een methode die aanvullend is op het basisprogramma en bedoeld voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. De PPT biedt verrijkingsstof aan waar pluskinderen zelfstandig (alleen of in een groepje)aan werken.

Ook op Hillmare is circa 10 tot 15% van de kinderen meer- en hoogbegaafd. Deze kinderen doorlopen de basisschool sneller, wat in de praktijk neerkomt op kinderen die in de regel altijd sneller klaar zijn met hun taak dan de andere kinderen. In de vrijgekomen tijd kunnen ze dan een project uit de PPT maken. Hier zijn wel (strenge) voorwaarden aan verbonden en dat is de ‘’Plus’’ die via een contract worden opgesteld. De PPT biedt opdrachten aan die op niveau verschillen. Op de site van de PPT kunt u meer informatie vinden. Een van de leerkrachten begeleidt de kinderen bij deze projecten en de eigen leerkracht ondersteunt dit. De resultaten, die behaald worden bij de PPT projecten, vindt u terug op
het rapport van uw kind.

Het is niet duidelijk of Hillmare ook een echte 'plusklas' biedt.