De Leidse Hout, P.C. Basisschool

Adriaan Pauwstraat 1
2334 CG Leiden
www.leidsehout.pcsleiden.nl/wb

De Leidse Houtschool streeft naar een evenwichtige ontwikkeling en stimulering van de intellectuele, emotionele, creatieve en sociale vaardigheden van de kinderen. Om tegemoet te komen aan de behoeften van leerlingen die net iets meer aan kunnen wordt in de groepen 3 t/m 8 gewerkt met “Levelwerk”. Levelwerk biedt een totaalaanbod van verrijkende activiteiten op het gebied van taal/ lezen en rekenen. Daarnaast biedt Levelwerk de mogelijkheid om met zelf gekozen onderwerpen aan de slag te gaan. Doel van deze werkwijze is tweeledig: aansluiten bij de motivatie van de leerling en het oefenen van metacognitieve, maar ook sociaal emotionele en creatieve vaardigheden. Levelwerk staat los van andere methodes. De leerling werkt feitelijk op twee sporen, een compacte basislijn en een aanvullende verrijkingslijn. De school legt zich er in de komende jaren op toe om voor kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong een doorlopend plan van aanpak te maken.