de Dubbelburg (Rijnsburg)

Nassaulaan 1
2231 VW Rijnsburg

Vanaf groep 3 werken de kinderen met een dag/ weektaak. De dag/ weektaak wordt ook ingezet om te differentiëren in het werk, zodat ieder kind naast het basisprogramma zijn/ haar extra taken op niveau kan uitvoeren.

De interne begeleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van de zorg. De zorgverbreding neemt op onze school een belangrijke plaats in. Ook voor de groep van meer begaafde kinderen wordt het onderwijs aangepast aan de behoefte van deze doelgroep. Het onderwijs wordt bepaald aan de hand van de gegevens die beschikbaar komen na het doortoetsen van CITO. Het is van het grootste belang dat deze kinderen uitgedaagd worden, zodat zij met plezier naar school blijven gaan. In de weektaak zijn opdrachten opgenomen die kinderen extra uitdaging bieden.

Af en toe komen we tot de conclusie dat alle extra inzet onvoldoende effect heeft. Soms maken we de afspraak  dat de leerling voor een bepaald vak met een aangepast programma gaat werken. Een groep overslaan gebeurt alleen in heel uitzonderlijke gevallen.