Haanstra, B.N. Basisschool

Rapenburg 129 - 131
2311 GM Leiden
www.haanstraschool.nl

De Haanstra school is een algemeen bijzondere school die wordt bestuurd door een vereniging.

De website van de Haanstra geeft geen informatie over het (al dan niet beschikbare) onderwijsaanbod aan meer- en hoogbegaafde leerlingen. Wel is in het schoolplan als speerpunt opgenomen dat er vanaf schooljaar 2012-2013 sprake zal zijn van een verdere uitbreiding van materialen voor en een intensivering van de begeleiding van kinderen met een Ontwikkelings Voorsprong (KOV). Ook wordt ouderparticipatie in het kader van KOV uitgebreid. Er is voor KOV op de Haanstra apart beleid gemaakt, maar wat dit behelst is niet expliciet op de website beschreven. KOV kinderen krijgen extra ondersteuning van een taakleerkracht. Om zo helder mogelijk vast te kunnen stellen wie wel of niet in aanmerking kan komen voor deze extra ondersteuning is een stappenplan voor aanmelding ontwikkeld.