Pacelli, R.K. Basisschool

Damlaan 22
2332 XH Leiden
www.pacellischool.nl

Pacelli heeft extra aandacht voor kinderen die duidelijk méér aan kunnen dan hun klasgenootjes, de zogenoemde ‘opvallende’ leerlingen. Er wordt gewerkt aan een situatie, waarbij de hulp voor opvallende leerlingen door de hele schoolperiode heen op een duidelijke, goed afgesproken manier vorm krijgt. Daartoe volgt de school een ‘zorgtraject’, dat er voor elke leerling anders kan uitzien.

De afgelopen jaren heeft de school deelgenomen aan de pilot ‘Excellentie’, een project dat door de stichting SCOL is geïnitieerd. Doel van deze pilot was het beter uitrusten van de leerkrachten en de organisatie om les te kunnen geven aan kinderen die meer uitdaging nodig hebben. De pilot is inmiddels 'ingedaald' in het reguliere aanbod. De Pacellischool geeft onderwijs via het principe van compacten en verrijken in de reguliere klas en heeft een samenwerking met 't Klankbord (http://www.t-klankbord.com/) voor leerlingen die in aanmerking komen voor de plusklas.