P.C. Basisschool De Zwaluw

Antoinette Kleynstraat 8
2331 DV Leiden
www.dezwaluw.pcsleiden.nl/

De Zwaluw biedt aanbod en ondersteuning op alle niveaus, ook voor (hoog)begaafde leerlingen. De instructie en de oefeningen laat de school aansluiten op de onderwijsbehoeften van het kind. Ook werken alle groepen met groepsoverzichten, groepsplannen en als de situatie het vraagt, met een individueel handelingsplan voor een kind. De Zwaluw wil in haar onderwijs een aanbod verzorgen waarbij alle kinderen de mogelijkheid hebben zich optimaal te ontwikkelen. Er is een plusklas voor groep 4, 5 en 6 en een plusklas voor groep 7 en 8. Leerlingen worden op basis van observatie en resultaten geselecteerd. Doel van de plusklas is de leerlingen (met elkaar) te laten denken, praten en werken over uitdagende onderwerpen. De plusleerlingen maken zich de lesstof van de basisschool eigen door het volgen van een compacte leerroute. Daarnaast krijgen zij verdiepende lesstof aangeboden en is er een verrijkend aanbod.