SJU vormt personele unie met STODB

03 januari 2017

personele-unie

Onlangs heeft het bestuur van Stichting Jonge Uil (SJU) besloten tot nauwe samenwerking met Stichting Talent Onderwijs Duin- en Bollenstreek in Noordwijk (STODB).

Vanaf 2 november 2016 vormen beide stichtingen een zogenaamde personele unie ten aanzien van het besturen van de stichtingen. Dit betekent dat de besturen van SJU en STODB elkaars bestuursleden in hun eigen bestuur hebben benoemd. Wij hebben daartoe besloten om de krachten te bundelen en de continuïteit van beide stichtingen te waarborgen. Beide stichtingen hebben dezelfde doelstellingen, hebben een ANBI-status en zijn geografisch met elkaar verbonden.

Het bestuur van beide stichtingen is nu als volgt samengesteld: Rob de Koning, Lisette Pondman, Francis van de Ree, Peter van Solinge, Pauline Thoolen. De functies zijn vooralsnog niet gewijzigd, de stichtingen blijven juridisch en administratief zelfstandig en behouden hun ANBI-status. Ook de afspraken die gemaakt zijn met onze donateurs en onze samenwerkingspartners veranderen niet.